Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. (ΜΝΑΕ)
MNAE 2022-2023
MNAE 2022-2023: "Το 4ο ΕΠΑ.Λ. Αθήνας “μπαίνει” σε διαστημική τροχιά"
Σκοπός: Η κατασκευή και ο προγραμματισμός ενός μικροδορυφόρου τύπου cubesat 1U και η δημιουργία λογότυπου για τον SS1K
Στόχοι: Μεταξύ των σημαντικότερων εκπαιδευτικών στόχων της δράσης συγκαταλέγονται:
-
η γνωριμία των μαθητών με τις διαστημικές εφαρμογές και μια πρώτη επαφή με τον ραγδαίο εξελισσόμενο τομέα της διαστημικής,
-
η εξάσκηση των μαθητών στις σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές,
-
η καλλιέργεια των κατασκευαστικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών,
-
η καλλιέργεια των προγραμματιστικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών,
-
η καλλιέργεια κουλτούρας συνεργασίας και ομαδικότητας μεταξύ των συμμετεχόντων.
Σύντομη Περιγραφή Φυσικού Αντικειμένου
Ο μικροδορυφόρος SS1K θεωρείται πως έχει ως αποστολή τη “χαρτογράφηση” του βαρυτικού και μαγνητικού πεδίου της γης.
Οι μαθητές/τριες που εντάσσονται στην Ομάδα Έργου της Υποδράσης αυτής θα κατασκευάσουν μέσω 3D εκτύπωσης τμήματα της δομής του μικροδορυφόρου, θα συναρμολογήσουν τα δομικά και ηλεκτρονικά στοιχεία της κατασκευής και θα προγραμματίσουν τον μικροδορυφόρο να εκτελεί μια σειρά μετρήσεων. Οι μετρήσεις θα περιλαμβάνουν την καταγραφή περιβαλλοντικών παραμέτρων μέσω αισθητήρων που φέρει ο μικροδορυφόρος ενώ για την επίτευξη του “αντικειμενικού στόχου” της αποστολής θα αναπτυχθεί κατάλληλος προγραμματιστικός κώδικας ο οποίος θα καταγράφει τις μετρήσεις των αισθητήρων βαρυτικού και μαγνητικού πεδίου ώστε να γίνει η “χαρτογράφηση” των αντίστοιχων πεδίων.
Ο μικροδορυφόρος θα είναι επίσης εξοπλισμένος με ηλιακά πάνελς τα οποία θα προσαρμοσθούν στη δομή του και θα φέρουν μηχανισμό ανοίγματος-κλεισίματος.
Επίσης, τα μέλη της Ομάδας θα δημιουργήσουν ένα λογότυπο για την αποστολή αυτή που θα συνοδεύει το μικροδορυφόρο.
Στο πλαίσιο της Υποδράσης 2 οι μαθητές/τριες που εντάσσονται στην Ομάδα Έργου της Υποδράσης αυτής θα συναρμολογήσουν τα δομικά και ηλεκτρονικά στοιχεία της κατασκευής, θα προσαρμόσουν στην κατασκευή κατάλληλους αισθητήρες μέτρησης της υπεριώδους ακτινοβολίας και θα προγραμματίσουν τον μικροδορυφόρο να εκτελεί τις απαραίτητες εργασίες. Οι εργασίες αυτές θα περιλαμβάνουν την καταγραφή περιβαλλοντικών παραμέτρων μέσω αισθητήρων που φέρει ο μικροδορυφόρος ενώ για την επίτευξη του “αντικειμενικού στόχου” της αποστολής θα αναπτυχθεί κατάλληλος προγραμματιστικός κώδικας ο οποίος θα καταγράφει τις μετρήσεις υπεριώδους ακτινοβολίας και θα λαμβάνει φωτογραφικές λήψεις. Ο μικροδορυφόρος θα είναι επίσης εξοπλισμένος με ηλιακά πάνελς τα οποία θα προσαρμοσθούν στη δομή του και θα φέρουν μηχανισμό ανοίγματος-κλεισίματος.
Επίσης, τα μέλη της Ομάδας θα δημιουργήσουν ένα λογότυπο για την αποστολή αυτή που θα συνοδεύει το μικροδορυφόρο.
Στο σύνολο των εργασιών αυτών οι μαθητές/τριες θα έχουν την υποστήριξη και βοήθεια των Καθηγητών που συμμετέχουν στη δράση.
Το Πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το μη κερδοσκοπικό φορέα ΝΟΗΣΙΣ, στα πλαίσια του προγράμματος ΜΝΑΕ https://www.noesis.edu.gr/
MNAE 2018-2019
MNAE 2018-2019
Δράση 1, Πράξη 40η / 5-2-2019
Συντονίστρια Εκπαιδευτικός: Βαλωμένου Γεωργία
Συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί: Μπακογιάννη Αγγελική, Κούκιου Κωνσταντίνα και Παρασκευά Δέσποινα
Παρακολουθήστε τα νέα μας στο ιστολόγιο: Το σχολείο και η γειτονιά μου