Print

Αειφόρο Σχολείο 2011-2017

ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ 2016-2017: ΠΑΣΧΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ (Πληροφορικής, Φυσικός & Ε-ΜΒΑ) και ΣΕΛΕΝΤΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑ (Φιλόλογος)

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ 2011-2016: ΠΡΙΝΤΕΖΗΣ  ΙΩΑΝΝΗΣ (Ηλεκτρολόγος ΑΣΕΤΕΜ) & ΠΑΣΧΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ (Πληροφορικής, Φυσικός & Ε-ΜΒΑ)

Logo Αειφόρου Σχολείου

Είμαστε κάτι...

Μερικοί δεν μπορούν να το δουν με γυμνό μάτι
είμαστε σαν του διαμαντιού καράτι.
Είμαστε κάτι άνθρωποι που βοηθούν στην οικολογία
Έχουμε σκοπό μη κερδοφόρο
Ζούμε έτσι επειδή στην καρδιά μας υπάρχει μαγεία
Έτσι λέγεται και το σχολείο μας 4ο ΕΠΑ.Λ. Αειφόρο!

του μαθητή του 4ου ΕΠΑ.Λ. Αθήνας Γιόρι Καστράτι Β' τάξη 2013-14.

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ του 4ου ΕΠΑ.Λ. Αθήνας με το ΣΗΜΑ ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 2016-2019

AEIFORUM SHMA 2016 2019 s

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 2015-2016:

e-ΔΕΙΚΤΕΣ

e-ΔΕΙΚΤΕΣ Αειφορίας του 4ου ΕΠΑ.Λ. Αθήνας

> e-Δείκτες Π1, Π2, Π3

Στη φόρμα Π1, Π2, Π3, οι Εκπαιδευτικοί του 4ου ΕΠΑ.Λ. Αθήνας μπορούν να συμπληρώσουν τους Παιδαγωγικούς Δείκτες Π1, Π2 και Π3. Η φόρμα των δεικτών είναι διαθέσιμη και για χειρόγραφη συμπλήρωση στο Ντοσιέ "Αειφόρο Σχολείο" στο γραφείο του Συλλόγου Εκπαιδευτκών του σχολείου μας.

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ της Φόρμας Π1,2,3 σε excel

  • Σκοποί της συλλογής και κατηγοριοποίησης των διαφορετικών εκπαιδευτικών μεθοδολογιών, μεθόδων, μέσων και θεμάτων αειφορίας που αξιοποιούν εκπαιδευτικοί κάθε ειδικότητας του 4ου ΕΠΑ.Λ. Αθήνας είναι:

1) ο διαμοιρασμός τους για ανταλλαγή απόψεων, προβληματισμό και συζήτηση για την αξιοποίησή τους σε διαφορετικές ειδικότητες από αυτές που χρησιμοποιούνται συνήθως (λόγω της φύσης των μαθημάτων).

2) η δημιουργία μερικώς προσυμπληρωμένης ηλεκτρονικής φόρμας για τη διευκόλυνση των εκπαιδευτικών στην ταχύτερη συμπλήρωση των δεικτών.

3) η διευκόλυνση κάθε ενδιαφερόμενου αναγνώστη του e-Ημερολόγιου Αειφόρου Σχολείου του 4ου ΕΠΑ.Λ. Αθήνας.

Διευκρινήσεις για την Ανάλυση και Ερμηνεία των e-Δεικτών

Διευκρινήσεις για τη συμπλήρωση των e-Δεικτών Π1, Π2, Π3

Δεδομένου ότι καθένας από τους δείκτες Π1, Π2 και Π3 αναφέρεται σε γενικότερες έννοιες (βλ. "Οδηγίες, πληροφορίες και βαθμολογία των δεικτών", όπως αναφέρονται στην ιστοσελίδα του aeiforum, 29/5/2016) κρίθηκε χρήσιμη η ανάλυσή τους σε επιμέρους κατηγορίες.

Σκεπτικό και Διευκρινήσεις για τη συμπλήρωση των e-Δεικτών του παιδαγωγικού άξονα (Π1, Π2 και Π3):

  • (Α) Για κάθε σχολικό έτος είναι προσυμπληρωμένα:

1) τα επίθετα των εκπαιδευτικών (προβλέπεται και 2ο επίθετο για περιπτώσεις συνδιδασκαλίας σε εργαστηριακά μαθήματα),

2) οι Τάξεις, Τομείς και Ειδικότητες,

3) ανάλογα με την επιλογή στο βήμα 2, εμφανίζονται ΜΟΝΟ τα μαθήματα της συγκεκριμένης τάξης, τομέα ή ειδικότητας.

Η ονοματολογία των μαθημάτων: α) πρόθεμα με το σύμβολο της τάξης, τομέα ή ειδικότητας, β) το όνομα του μαθήματος, γ) τις εβδομαδιαίες ώρες που διδάσκεται το μάθημα και δ) το χαρακτηρισμό του σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (π.χ. Ε για το Εργαστηριακό, Θ για το Θεωρητικό, Σ για το Σχέδιο).

  • (Β) Οι δείκτες Π1, Π2 και Π3 βρίσκονται στην ίδια φόρμα

(παρότι προτείνονται 3 ξεχωριστά φύλλα από το http://www.aeiforum.eu/index.php/el/aeiforo-sxoleio/deiktes-aeiforou-sxoleiou/imerologio, 29/5/2016) με το σκεπτικό ότι η ίδια διδακτική ενότητα μπορεί να αφορά έναν, δύο ή και τρεις δείκτες ταυτόχρονα, οπότε αποφεύγονται διπλότυπες ή τριπλότυπες καταχωρήσεις των σταθερών στοιχείων της προηγούμενης περίπτωσης (Α).

  • (Γ) Οι υποκατηγορίες κάθε δείκτη είναι επίσης προσυμπληρωμένες ΑΛΛΑ...

εάν ο εκπαιδευτικός ΔΕΝ καλύπτεται από τις υπάρχουσες υποκατηγορίες, έχει τη δυνατότητα να πληκτρολογήσει μια ΝΕΑ Κατηγορία στην επιλογή «Άλλο:?»

Ωστόσο, η συμπλήρωση των πεδίων «Περιγραφή/Σχόλια» και «Αριθμός διδακτικών ωρών» είναι απαραίτητη σε κάθε δείκτη που έχει επιλεγεί τουλάχιστον μία υποκατηγορία.

Οι υποκατηγορίες των δεικτών:

Παιδαγωγικός Δείκτης Π1

Παιδαγωγικός Δείκτης Π1

Εναλλακτικές διδακτικές τεχνικές ή μέσα που έκαναν το μάθημα πιο ελκυστικό π.χ.

  1. Ομαδοσυνεργατική μέθοδος
  2. Χρήση Υπολογιστών με ειδικό λογισμικό τομέα/ειδικότητας
  3. Χρήση εποπτικών μέσων (π.χ. projector με Υπολογιστή/Laptop)
  4. Χρήση Σχεδιαστηρίων
  5. Χρήση Διαδικτύου για αναζήτηση, επιλογή, επεξεργασία και αποθήκευση πληροφοριών
  6. Πειράματα Φυσικών Επιστημών & Τεχνολογίας (πραγματικό εργαστήριο)
  7. Προσομοιώσεις Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών & Τεχνολογίας (εικονικό εργαστήριο)
  8. Εργαστήριο Γραφικών Τεχνών
  9. Εργαστήριο Φωτογραφίας
  10. Κατασκευές ρομποτικής
  11. Κατασκευές με ανακυκλώσιμα και άλλα υλικά
  12. Χρήση e-learning πλατφόρμας (π.χ. Moodle)
  13. Χρήση διαδικτυακών εργαλείων (π.χ. Wiki, google docs, web2.0/X κ.ά.) για συνεργατική δημιουργία και δημοσίευση εργασιών
  14. Βιωματική Μέθοδος (π.χ. ομαδικά παιχνίδια κ.ά.)
  15. Δραστηριότητες εκτός σχολείου (π.χ. φωτογράφιση, ερωτηματολόγια, συνεντεύξεις κ.ά.)

Παιδαγωγικός Δείκτης Π2

Παιδαγωγικός Δείκτης Π2

Παιδαγωγικές μέθοδοι και τεχνικές διδασκαλίας  την ανάπτυξη της κριτικής, συστημικής  και δημιουργικής σκέψης των μαθητών. Π.χ.

  1. Συζήτηση και κριτική προσέγγιση θέματος
  2. Debate/Επιχειρηματολογία
  3. Συνέντευξη (ανά δύο)
  4. Δημιουργική Γραφή
  5. Εφημερίδα σε χαρτόνι
  6. Ηλεκτρονική Εφημερίδα ή Blog
  7. Ιστοριογραμμή
  8. Παιχνίδι ρόλων/Δραματοποίηση/Αυτοσχεδιαμός
  9. Νοητικός Μετασχηματισμός
  10. Επίλυση Προβλήματος
  11. Επιστημονική μέθοδος
  12. Δημιουργία wiki, games/quizzes/QUIZLETS
  13. Δημιουργία questions/games/quizzes σε e-learning πλατφόρμα (π.χ. Moodle, LAMS κ.ά.)
  14. Καταιγισμός Ιδεών (brainstorming)
  15. Μελέτη περίπτωσης (case study)
  16. Μοντελοποίηση Ιδέας
  17. Διαδικασίες Λήψης Αποφάσεων
  18. Αξιολόγηση Πηγών Δεδομένων
  19. Διαχείριση Γνώσης/Εξόρυξη Δεδομένων (Data Mining)
  20. Μελέτη σκοπιμότητας-Σχεδιασμός-Οργάνωση-Υλοποίηση-Αξιολόγηση Έργου και προτάσεις βελτίωσης
  21. Γνωστική/Συναισθηματική σύγκρουση και προτάσεις επίλυσης
  22. Στρατηγικός Συλλογισμός: Διαγράμματα Ροής, Δέντρα Αποφάσεων, Διαγράμματα Αιτίου-Αποτελέσματος, SWOT, Επιλογή εναλλακτικών λύσεων κ.λπ.

Παιδαγωγικός Δείκτης Π3

Παιδαγωγικός Δείκτης Π3

Θέμα εργασίας/άσκησης/ενότητας σχετικό με την Αειφορία. Π.χ.:

  1. Κοινωνικό περιβάλλον
  2. Φυσικό Περιβάλλον
  3. Αγωγή Υγείας / Ασφάλεια και Υγιεινή σε χώρους εργασίας
  4. Πολιτιστικό Περιβάλλον
  5. Επιχειρηματικότητα
  6. Καινοτομία
  7. Αειφόρος Ανάπτυξη
  8. Αστικό Πράσινο
  9. Διαπολιτισμικότητα
  10. Τεχνολογικό Περιβάλλον
  11. Νέα γενιά σε δράση
  12. Δημοκρατικοί Θεσμοί
  13. Δίκαιο Εμπόριο (Fair Trade)
  14. Φιλοσοφική Ηθική και Νομοθεσία
  15. Οικονομικά Πρότυπα και Κοινωνικές Ανάγκες
  16. Αποδοχή και Αξιοποίηση της διαφορετικότητας
  17. Αντιπραγματισμός/Ανταλλακτικό Εμπόριο (Barter Trade)

Άδεια Creative Commons
Το έργο με τίτλο googleForm με Υποκατηγορίες Δεικτών Π1,2,3 Αειφόρου Σχολείου από τις δημιουργούς: Πάσχου Κωνσταντίνα, Τενεκίδου Ερμιόνη & Σελέντη Αθανασία διατίθεται με την άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές. Παροχή δικαιωμάτων πέρα από τα πλαίσια αυτής της άδειας μπορεί να είναι διαθέσιμη στο http://4epal-athin.att.sch.gr/index.php/en/activities/aeiforosxoleio

 

> e-Δείκτης Π4: Εκπαιδευτικές Επισκέψεις 4ου ΕΠΑ.Λ. Αθήνας

  • Στη φόρμα Π4 οι εκπαιδευτικοί του 4ου ΕΠΑ.Λ. Αθήνας καταχωρούν τις εκπαιδευτικές επισκέψεις μετά την αποστολή αίτησης έγκρισής τους στο Σχολικό Σύμβουλο, ώστε να αναρτώνται έγκαιρα στη Σχολική Ιστοσελίδα.
    Δείτε τις ΚΑΤΑΧΩΡΗΜΕΝΕΣ Επισκέψεις της ΦΟΡΜΑΣ Π4 για το 2017-2018

  • Για να διευκολυνθούν οι εκπ/κοί στη συμπλήρωση της φόρμας μπορούν να κάνουν επιλογή κειμένου/αντιγραφή και επικόλληση από το έγγραφο word με την αίτηση έγκρισης προς το σχολικό σύμβουλο απευθείας σε αυτή τη φόρμα.

  • Σε περίπτωση ακύρωσης ή αλλαγών στοιχείων της εκπαιδευτικής επίσκεψης (π.χ. ημερομηνία, τμήμα, συνοδοί κ.λπ.), ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός αποστέλλει email στην administrator Πάσχου Κων/να: pimou67@gmail.com με ΘΕΜΑ: "Π4_ΜΕΤΑΒΟΛΗ Εκπ/κής Επίσκεψης-Προορισμός-Αρχική ημερομηνία-Επίθετο εκπ/κού που καταχώρησε τα στοιχεία"

  • Δείτε τις καταχωρημένες Εκπ/κές Επισκέψεις ανά σχολικό έτος.

> e-Δείκτης Π5: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ (σε συνεργασία με ΔΔΕ Α' Αθήνας), ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ κ.ά.

  • Στη φόρμα Π5 οι εκπαιδευτικοί του 4ου ΕΠΑ.Λ. Αθήνας μπορούν να καταχωρούν τα εκπαιδευτικά προγράμματα (π.χ. σε συνεργασία με ΔΔΕ Α' Αθήνας), διαγωνισμούς, προγράμματα συμπράξεων κ.λπ. ώστε να αναρτώνται έγκαιρα στη Σχολική Ιστοσελίδα.

  • Σε περίπτωση ακύρωσης ή αλλαγών στοιχείων των προγραμμάτων ο υπεύθυνος για το πρόγραμμα εκπαιδευτικός αποστέλλει email στην administrator Πάσχου Κων/να: pimou67@gmail.com με Θέμα:

    "Π5-ΜΕΤΑΒΟΛΗ Προγράμματος-Όνομα Προγράμματος-Επίθετο Υπεύθυνου που καταχώρησε τα στοιχεία".
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ Π5 ΣΕ EXCEL

> e-Δείκτης Π6: Εκδηλώσεις που διοργάνωσε το 4ο ΕΠΑ.Λ. Αθήνας

  • Στη φόρμα Π6 οι εκπαιδευτικοί του 4ου ΕΠΑ.Λ. Αθήνας μπορούν να καταχωρούν τις Εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν από το σχολείο μας με τη συνεργασία μαθητών-εκπαιδευτικών, με ακροατήριο μαθητές/γονείς/ μέλη της τοπικής κοινωνίας, ώστε να αναρτώνται έγκαιρα στη Σχολική Ιστοσελίδα.

  • Σε περίπτωση ακύρωσης ή αλλαγών στοιχείων των εκδηλώσεων ο υπεύθυνος για την εκδήλωση εκπαιδευτικός αποστέλλει email στην administrator Πάσχου Κων/να: pimou67@gmail.com με Θέμα: "Π6-ΜΕΤΑΒΟΛΗ Εκδήλωσης-Επίθετο Υπεύθυνου Εκπ/κού που καταχώρησε τα στοιχεία"

  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ Π6 ΣΕ EXCEL

> e-Δείκτες Π10-Π11: Επιμορφωτικά σεμινάρια, συνέδρια, ημερίδες Εκπ/κών κ.ά.

  • Στη φόρμα Π10-Π11 κάθε εκπαιδευτικός του 4ου ΕΠΑ.Λ. Αθήνας μπορεί να καταχωρεί επιμορφωτικά σεμινάρια, συνέδρια, ημερίδες κ.λπ. που παρακολούθησε (ή/και στα οποία πραγματοποίησε εισήγηση) Εντός ΚΑΙ Εκτός Σχολείου.

  • Σε περίπτωση αλλαγών ή διορθώσεων στα στοιχεία των επιμορφώσεων (ή/και εισηγήσεων) η/ο εκπαιδευτικός αποστέλλει email στην administrator Πάσχου Κων/να: pimou67@gmail.com με Θέμα: "Π10-11-ΜΕΤΑΒΟΛΗ Επιμόρφωσης-Επίθετο Εκπ/κού που καταχώρησε τα στοιχεία-Θέμα Επιμόρφωσης".

  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ Π10-11 ΣΕ EXCEL

> e-Δείκτης Π12: ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ Επιμόρφωση

  • Στη φόρμα Π12 η/ο εισηγητής εκπαιδευτικός μπορεί να καταχωρήσει δράσεις/προγράμματα ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ επιμόρφωσης στο σχολείο μας.

  • Σε περίπτωση αλλαγών ή διορθώσεων η/ο εισηγητής εκπαιδευτικός αποστέλλει email στην administrator Πάσχου Κων/να: pimou67@gmail.com με Θέμα: "Π12-ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ Επιμόρφωσης-Επίθετο Εκπ/κού που καταχώρησε τα στοιχεία".

  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ Π12 ΣΕ EXCEL

>e-Δείκτης Κ6,8,9,10-Ο1,3: ΔΡΑΣΕΙΣ του σχολείου μας

  • Στη φόρμα Κ6,8,9,10-Ο1,3 οι εκπαιδευτικοί του 4ου ΕΠΑ.Λ. Αθήνας μπορούν να καταχωρούν τις ΔΡΑΣΕΙΣ που πραγματοποιήθηκαν με πρωτοβουλία του σχολείου μας με τη συνεργασία μαθητών-εκπαιδευτικών και ωφελούμενους τα μέλη της σχολικής μας κοινότητας και της κοινωνίας, ώστε να αναρτώνται έγκαιρα στη Σχολική Ιστοσελίδα.

  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ Κ6,8,9,10-Ο1,3 ΣΕ EXCEL

Διαφορά ΔΡΑΣΕΩΝ και ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ:

Τα Προγράμματα έχουν σχεδιαστεί από την αρχή της χρονιάς, γίνονται συστηματικά (π.χ. ανά εβδομάδα) και έχουν εγκριθεί από τη ΔΔΕ Α' Αθήνας ή τους Συνεργαζόμενους φορείς.

Οι Δράσεις είναι γεγονότα που μπορεί να γίνουν οποιαδήποτε χρονική στιγμή μετά από πρωτοβουλία μαθητών/τριών, εκπ/κών, εξωτερικών συνεργατών του σχολείου μας κ.λπ. ή στο πλαίσιο εορτασμού παγκόσμιας ημέρας περιβάλλοντος, ημέρα του παιδιού κ.λπ.

  • Σε περίπτωση ακύρωσης ή αλλαγών στοιχείων των ΔΡΑΣΕΩΝ η/ο υπεύθυνος για τη ΔΡΑΣΗ εκπαιδευτικός αποστέλλει email στην administrator Πάσχου Κων/να: pimou67@gmail.com με Θέμα: "K6,8,9,10-Ο1,3-ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΔΡΑΣΗΣ-Επίθετο Υπεύθυνου Εκπ/κού που καταχώρησε τα στοιχεία"

>e-Δείκτης Ο2. ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ/ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ/ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ 

  • Στη φόρμα Ο2 οι εκπαιδευτικοί/μαθητές/συνεργάτες του 4ου ΕΠΑ.Λ. Αθήνας μπορούν να καταχωρούν το είδος και την ποσότητα υλικών που ΣΥΛΛΕΧΘΗΚΑΝ για ανακύκλωση/επαναχρησιμοποίηση/μετατροπή (χημική επεξεργασία), ώστε να αναρτώνται έγκαιρα στη Σχολική Ιστοσελίδα. Στο τέλος του σχολικού έτους ο δείκτης υπολογίζεται με τις ποσότητες (βάρος, όγκος, τεμάχια, κ.λπ.) ανά μαθητή και εκπαιδευτικό.

  • Σε περίπτωση λάθους εγγραφής, η/ο υπεύθυνος για την καταχώρηση εκπαιδευτικός/μαθητής/συνεργάτης ανακύκλωσης αποστέλλει email στην administrator Πάσχου Κων/να: pimou67@gmail.com με Θέμα: "Ο2-ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΩΝ-Επίθετο Υπεύθυνου που καταχώρησε τα στοιχεία (Εκπ/κού/Μαθητή/Συνεργάτη)".

  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ Ο2 ΣΕ EXCEL

  • Χειρόγραφο Ημερολόγιο Περιβαλλοντικών Δραστηριοτήτων 2016-2017 από τους μαθητές της Α' τάξης Παπανικολάου Ιωάννη και Τσιλιάνη Αλέξανδρο.

>e-Δείκτης Ο4,5,6,7. ΔΕΗ-ΕΥΔΑΠ-ΘΕΡΜΑΝΣΗ στο σχολείο μας

  • Στη φόρμα Ο4,5,6,7 οι εκπαιδευτικοί/μαθητές/συνεργάτες του 4ου ΕΠΑ.Λ. Αθήνας μπορούν να καταχωρούν τις ενδείξεις ΜΕΤΡΗΤΩΝ της Δ.Ε.Η. και ΕΥΔΑΠ και την ποσότητα του πετρελαίου DIESEL και BIODIESEL που καταναλώθηκε για τη θέρμανση του σχολείου μας, ώστε να αναρτώνται έγκαιρα στη Σχολική Ιστοσελίδα. Στο τέλος του σχολικού έτους υπολογίζεται η συνολική κατανάλωση ανά μαθητή και εκπαιδευτικό. Οι μετρήσεις αυτές είναι σημαντικές ώστε να προλαμβάνουμε περιπτώσεις διαρροών και να εξετάζουμε τρόπους πιο αποδοτικής διαχείρισης των φυσικών πόρων.

  • Σε περίπτωση λάθους εγγραφής, η/ο υπεύθυνος για την καταχώρηση  εκπαιδευτικός/μαθητής/συνεργάτης αποστέλλει email στην administrator Πάσχου Κων/να: pimou67@gmail.com με Θέμα: "Ο4,5,6,7-ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΔΕΗ-ΕΥΔΑΠ-ΘΕΡΜΑΝΣΗ-Επίθετο ατόμου που καταχώρησε τα στοιχεία (Εκπ/κού/Μαθητή/Συνεργάτη)".

  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ Ο4,5,6,7 ΣΕ EXCEL

  • Φωτογραφίες Μετρήσεων 2016-2017
  • Φωτογραφίες Μετρήσεων 2017-2018

>e-Δείκτης Κ7: Εξωσχολικοί Συνεργάτες στο Σχολείο μας

  • Στη φόρμα Κ7 οι εκπαιδευτικοί του 4ου ΕΠΑ.Λ. Αθήνας που προσκαλούν κάποιον συνεργάτη (π.χ. επιστήμονα, καλλιτέχνη, ακαδημαϊκό, επαγγελματία, πολίτες ή εκπροσώπους τοπικών ή υπερτοπικών φορέων κ.λπ.) για παρουσίαση σε μαθητές/τριες του σχολείο μας ή/και συνεργασία, μπορούν να καταχωρούν τα στοιχεία της παρουσίασης ώστε να αναρτώνται έγκαιρα στη Σχολική Ιστοσελίδα.

  • Σε περίπτωση ακύρωσης ή αλλαγών στοιχείων της παρουσίασης, η/ο εκπαιδευτικός που ανέλαβε την πρωτοβουλία να προσκαλέσει τον/την εξωσχολικό εισηγητή, αποστέλλει email στην administrator Πάσχου Κων/να: pimou67@gmail.com με Θέμα: "Κ7-ΜΕΤΑΒΟΛΗ Εξωσχολικοί Συνεργάτες-Ημερομηνία-Επίθετο Υπεύθυνου που καταχώρησε τα στοιχεία".

  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ K7 ΣΕ EXCEL

> e-Δείκτης Κ11: Συνεδριάσεις Μαθητικών Κοινοτήτων

Οι μαθητικές μας κοινότητες είναι ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ για τη σχολική μας κοινότητα γιατί μέσα από αυτές:

  • εκφράζουμε τις επιθυμίες, τις ανάγκες, τις ανησυχίες μας 

  • δίνουμε τις ιδέες μας και

  • παίρνουμε πρωτοβουλίες για ένα σχολείο που ικανοποιεί τις ανάγκες της κοινωνίας και τις δικές μας.

Στη φόρμα Κ11 οι μαθητές/τριες καταγράφουμε κάθε συνάντησή μας για να δημοσιεύουμε σε όλη τη σχολική κοινότητα τα θέματα που συζητάμε και τις αποφάσεις που παίρνουμε ώστε να τις συζητάμε ξανά όλοι μαζί για να δούμε πώς θα τα πραγματοποιήσουμε. Δείτε και Μαθητική Κοινότητα

  • Για αιτήματα αλλαγών στο περιεχόμενο ή στην εμφάνιση της φόρμας επικοινωνούμε με την administrator φορμών και ιστοσελίδας: Πάσχου Κων/να, pimou67@gmail.com με την ένδειξη: "Κ11-Προτεινόμενες Αλλαγές στη φόρμα-Επίθετο, Όνομα & Τάξη μαθητή/τριας που έκανε την καταχώρηση".
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ K11 ΣΕ EXCEL

 

Σήμα Αειφόρου Σχολείου

Τι είναι το Σήμα Αειφόρου Σχολείου;

Μετά την τριετή και επιτυχή λειτουργία του Βραβείου Αειφόρου Σχολείου η ομάδα του Δικτύου Εκπαιδευτικών Αειφόρου Σχολείου τροποποίησε τον διαγωνιστικό χαρακτήρα που είχε το Βραβείο, δίνοντας έμφαση στην αυτενέργεια κάθε σχολείου χωριστά καθώς και στη δική του απόφαση να στραφεί προς την αειφορία.

Το Σήμα Αειφόρου Σχολείου είναι μια πιστοποίηση που δίνεται σε όποιο σχολείο αποφασίσει να στραφεί συνολικά προς την αειφορία, υλοποιώντας δραστηριότητες που υπαγορεύονται από τους Δείκτες Αειφόρου Σχολείου, αφού οι προσπάθειές του εξεταστούν και αποδειχτεί ότι πληρούν τα σχετικά κριτήρια.

Είναι μια προαιρετική διαδικασία, χωρίς οικονομικό κόστος, χωρίς άλλες δεσμεύσεις, χωρίς ανταγωνισμό με άλλα σχολεία.

Κάθε σχολείο έχει ένα βαθμό αειφορίας και τα σχολεία έχουν πιθανώς μεταξύ τους σημαντικές διαφορές ως προς αυτό το χαρακτηριστικό. Η συμμετοχή στη διαδικασία πιστοποίησης είναι μια ενδογενής προσπάθεια αυτοβελτίωσης σε όλα τα πεδία της σχολικής λειτουργίας και έχει αποδειχτεί εξαιρετικά πετυχημένη και αποτελεσματική.

aeiforum από το 2014...

Aeiforum-Logo

  Οι ΝΕΟΙ Δείκτες Αειφόρου Σχολείου (2014-15)         Δείκτες και Δράσεις     Ημερολόγιο Αειφόρου Σχολείου

  Αίτηση Σχολείου 2014-2015     Διευκρινήσεις για βιβλίο με κατασκευές από ανακυκλώσιμα

  Tο Βραβείο Αειφόρου Σχολείου στην Τελική Αναφορά της ΟΥΝΕΣΚΟ για την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη

Ένας από τους ορισμούς της Αειφορίας

«Αειφορία (ή αειφόρος ανάπτυξη) είναι εκείνη που επιτρέπει τις σημερινές γενιές να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους, χωρίς όμως να θέτει σε κίνδυνο τη δυνατότητα των επόμενων γενιών να ικανοποιήσουν τις δικές τους», World Commission on Environment and Development, 1987. 

e-Βιβλιοθήκη

e-Βιβλιοθήκη Αειφόρου

 

Αειφόρο Σχολείο 2013-15

Αειφόρο Σχολείο 2013-2015

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ 2013-2015: ΠΡΙΝΤΕΖΗΣ  ΙΩΑΝΝΗΣ (ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ - ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΑΣΕΤΕΜ) & ΠΑΣΧΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, ΦΥΣΙΚΟΣ & Ε-ΜΒΑ)

2014-2015

  • ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΑΡΘΡΟΥ: «Παραγωγή βιοντίζελ από τηγανέλαιο στο μηχάνημα OC-100 και αξιοποίηση των υποπροϊόντων στο 4ο ΕΠΑ.Λ. Αθήνας», Πάσχου Κων/να, Πρίντεζης Ιωάννης, στο συλλογικό e-τόμο: «Σχολικές Ανακυκλω-δημιουργίες», σελ. 274-285, ISBN 978-618-81332-1-1, Εκδόσεις: Aeiforum, 2015. 

2013-2014

Βραβεία Αειφόρου Σχολείου 2011-13

Βραβεία Αειφόρου Σχολείου 2011-2013

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ 2011-2013: ΠΡΙΝΤΕΖΗΣ  ΙΩΑΝΝΗΣ (ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ - ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΑΣΕΤΕΜ) & ΠΑΣΧΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, ΦΥΣΙΚΟΣ & Ε-ΜΒΑ)

2012-2013

Έπαθλο ΤΡΕΙΣ (3) ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ για το ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ στο ΣΤΡΑΣΒΟΥΡΓΟ (9-11/9/2013).

  • Το Βραβείο Αειφόρου Σχολείου είναι ένας διαγωνισμός μεταξύ σχολείων για τον προσανατολισμό όλης της σχολικής κοινότητας προς την αειφορία και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας.
  • Συγχαρητήρια επιστολή από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας στο 4ο ΕΠΑ.Λ. Αθήνας ΕΔΩ και ΕΔΩ
  • Το 4ο ΕΠΑ.Λ. Αθηνών ευχαριστεί ολόψυχα την εκπαιδευτικό του Καντζαλή Μαρία (Φιλόλογο) για την παρουσία της στο σχολείο μας 3 μέρες κάθε εβδομάδα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες (Ιούλιο και Αύγουστο 2013) με σκοπό το πότισμα και τη φροντίδα του σχολικού κήπου.
  • Το σχολείο μας αποδεικνύει έμπρακτα ότι η αειφορία ΔΕΝ σταματά με το πέρας των μαθημάτων της σχολικής χρονιάς! 

2011-2012

  • 4η Θέση του 4ου ΕΠΑ.Λ. Αθήνας στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό:

    "Βραβείο Αειφόρου Σχολείου" 2011-12

Αναλυτικά Αποτελέσματα Δεικτών 2011-2012.

Ελληνική Εταιρία Περιβάλλοντος & ΠολιτισμούΒραβείο Αειφόρου Σχολείου - Logo       Radio Flash 96 - Logo

Ενημερωτική καμπάνια του FLASH 96  για το «Αειφόρο Σχολείο»

  • Συνέντευξη της Κωνσταντίνας Πάσχου για το 4ο ΕΠΑ.Λ. Αθήνας σχετικά με το «Βραβείο Αειφόρου Σχολείου» στο FLASH 96, 25-3-2012.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Ο ραδιοφωνικός σταθμός FLASH 96 και η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού (Συμβούλιο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης) συνεργάζονται για την προβολή και υποστήριξη του διαγωνισμού «Βραβείο Αειφόρου Σχολείου».  Στο θεσμό του «Βραβείου Αειφόρου Σχολείου», που διαρκώς κερδίζει έδαφος, κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά συμμετέχουν συνολικά 178 σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από ολόκληρη τη χώρα. Στόχος του θεσμού είναι οι μαθητές να αναπτύξουν συμπεριφορές, που συνάδουν με την αειφόρο ανάπτυξη και να μειώνουν το οικολογικό τους αποτύπωμα, ενώ προωθούνται δραστηριότητες και καλές πρακτικές, με τη  συνεργασία μαθητών, καθηγητών, γονέων αλλά και φορέων της αυτοδιοίκησης και των τοπικών κοινωνιών, σε εκπαιδευτικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό επίπεδο.  

Ο διαγωνισμός  διοργανώνεται από την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ και υποστηρίζεται από το Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, το Υπουργείο Περιβάλλοντος, το ΤΕΙ Ηπείρου, την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, από Δήμους, Περιφερειακές Ενότητες και άλλους φορείς. Χορηγοί του Βραβείου είναι το Ίδρυμα Μποδοσάκη και το Ίδρυμα Λεβέντη. 

Ο ραδιοφωνικός σταθμός FLASH 96 ως χορηγός επικοινωνίας θα παρουσιάσει την Κυριακή 18 Μαρτίου 2012, όπως επίσης το Σάββατο 24 και την Κυριακή 25 Μαρτίου 2012,  από 1 έως 2 μμ, στο πλαίσιο της εκπομπής «Πόλη και Περιβάλλον» του δημοσιογράφου Αργύρη  Δεμερτζή, ένα ολοκληρωμένο αφιέρωμα στο «Βραβείο Αειφόρου Σχολείου» και στα σχολεία που συμμετέχουν σ? αυτό. Επί πλέον θα παρουσιάζει ραδιοφωνικά σποτ, τα οποία θα προβάλλουν τις δραστηριότητες σχολείων όλων βαθμίδων που συμμετέχουν στο διαγωνισμό «Βραβείο Αειφόρου Σχολείου». 

Με την οργανωτική ευθύνη των Δημήτρη Καλαϊτζίδη, Δρ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης & Γεωγραφίας και Χριστίνας Νομικού Δασκάλας, Θεολόγου, Κοινωνιολόγου αντίστοιχα προέδρου και γενικής γραμματέως του Συμβουλίου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Ελληνικής Εταιρίας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού και την επιμέλεια δασκάλων, καθηγητών και μαθητών,  τα 15 σχολεία που συμμετείχαν στις πρώτες τρεις ωριαίες εκπομπές της ραδιοφωνικής ενημερωτικής καμπάνιας του FLASH 96 ήταν τα παρακάτω: 

  •      2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
  •      2ο Πειραματικό Δ.Σ. Ρόδου
  •      ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Πάτρας
  •      Ράλλειο Γυμνάσιο Θηλέων Πειραιά
  •      7ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
  •      9ο Γυμνάσιο Πειραιά
  •      15ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου
  •      55ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας
  •      2ο Δ.Σ Αγίων Θεοδώρων
  •      Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Χανίων
  •      4ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης
  •      Ιδιωτικό Δημοτικό ?Ι.Μ. ΔΕΛΑΣΑΛ?
  •      2ο Επαγγελματικό Λύκειο ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
  •      3ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου
  •      4ο Επαγγελματικό Λύκειο ΑΘΗΝΩΝ