User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα

Biodiesel 2nd Generation (B2G): Το τηγανόλαδο που έγινε χρυσάφι

2012-2016

Σταγονολαδάκιας-Δημιουργός: Μπορμπούλης Στέφανος 2014

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ:

Συλλογή τηγανόλαδου για την παρασκευή βιοντίζελ και σαπουνιού από τα υποπροϊόντα της διεργασίας. Προώθηση της ανακύκλωσης χρησιμοποιημένων λαδιών και της αξιοποίησής τους με στόχο την υποστήριξη ενεργειακά ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων και τη μείωση του ανθρώπινου αποτυπώματος στο φυσικό περιβάλλον. 

ΣΤΑΓΟΝΟΛΑΔΙΤΣΑΣ B2G:

είναι ο κεντρικός ήρωας του προγράμματός μας. Bιολογικός μπαμπάς του Σταγονολαδίτσα είναι ο πρώην μαθητής μας (και από το Σεπτέμβρη του 2014 φοιτητής ΤΕΙ του τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής) Βαλεράς Νίκος, ο οποίος το Δεκέμβρη  2012, στο μάθημα της Χημείας, έδωσε στην εκπαιδευτικό του Κωνσταντίνα Πάσχου την ιδέα για τη μετατροπή του τηγανόλαδου σε βιοντίζελ την οποία υποστήριξε θερμά ο Διευθυντής μας Πρίντεζης Ιωάννης. Στη συνέχεια, το Σταγονολαδίτσα υιοθέτησαν οι μαθητές μας Αντρέι Γκαβρίλοβιτσι, Α' ΕΠΑ.Λ. 2012-13 και Στέφανος Μπουρμπούλης, Β' ΕΠΑ.Λ. 2013-14.

  • Ο Σταγονολαδίτσας B2G θα χαρεί πολύ να επικοινωνήσετε με το σχολείο μας για να προγραμματίσουμε την παρουσίαση του πειράματος τιτλοδότησης και παραγωγής βιοντίζελ από τηγανέλαια αλλά και την παρασκευή Σαπουνιού με την ψυχρή μέθοδο από ομάδα μαθητριών & μαθητών μας στο σχολείο σας ή στο σχολείο μας!!!

>e-Δείκτης Ο2. Ανακύκλωση-Επαναχρησιμοποίηση-Μετατροπή

  • Στη φόρμα Ο2 οι εκπαιδευτικοί/μαθητές/συνεργάτες του 4ου ΕΠΑ.Λ. Αθήνας μπορούν να καταχωρούν το είδος και την ποσότητα υλικών που ΣΥΛΛΕΧΘΗΚΑΝ για ανακύκλωση/επαναχρησιμοποίηση/μετατροπή (χημική επεξεργασία), ώστε να αναρτώνται έγκαιρα στη Σχολική Ιστοσελίδα. Στο τέλος του σχολικού έτους ο δείκτης υπολογίζεται με τις ποσότητες (βάρος, όγκος, τεμάχια, κ.λπ.) ανά μαθητή και εκπαιδευτικό.

  • Σε περίπτωση λάθους εγγραφής, η/ο υπεύθυνος για την καταχώρηση εκπαιδευτικός/μαθητής/συνεργάτης ανακύκλωσης αποστέλλει email στην administrator Πάσχου Κων/να: pimou67@gmail.com με Θέμα: "Ο2-ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΩΝ-Επίθετο Υπεύθυνου που καταχώρησε τα στοιχεία (Εκπ/κού/Μαθητή/Συνεργάτη)".

>e-Δείκτης Κ6,8,9,10-Ο1,3: ΔΡΑΣΕΙΣ του σχολείου μας

  • Στη φόρμα Κ6,8,9,10-Ο1,3 οι εκπαιδευτικοί του 4ου ΕΠΑ.Λ. Αθήνας μπορούν να καταχωρούν τις ΔΡΑΣΕΙΣ που πραγματοποιήθηκαν με πρωτοβουλία του σχολείου μας με τη συνεργασία μαθητών-εκπαιδευτικών και ωφελούμενους τα μέλη της σχολικής μας κοινότητας και της κοινωνίας, ώστε να αναρτώνται έγκαιρα στη Σχολική Ιστοσελίδα.

Διαφορά ΔΡΑΣΕΩΝ και ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ:

Τα Προγράμματα έχουν σχεδιαστεί από την αρχή της χρονιάς, γίνονται συστηματικά (π.χ. ανά εβδομάδα) και έχουν εγκριθεί από τη ΔΔΕ Α' Αθήνας ή τους Συνεργαζόμενους φορείς.

Οι Δράσεις είναι γεγονότα που μπορεί να γίνουν οποιαδήποτε χρονική στιγμή μετά από πρωτοβουλία μαθητών/τριών, εκπ/κών, εξωτερικών συνεργατών του σχολείου μας κ.λπ. ή στο πλαίσιο εορτασμού παγκόσμιας ημέρας περιβάλλοντος, ημέρα του παιδιού κ.λπ.

  • Σε περίπτωση ακύρωσης ή αλλαγών στοιχείων των ΔΡΑΣΕΩΝ η/ο υπεύθυνος για τη ΔΡΑΣΗ εκπαιδευτικός αποστέλλει email στην administrator Πάσχου Κων/να: pimou67@gmail.com με Θέμα: "K6,8,9,10-Ο1,3-ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΔΡΑΣΗΣ-Επίθετο Υπεύθυνου Εκπ/κού που καταχώρησε τα στοιχεία".

e-Βιβλιοθήκη B2G

e-Βιβλιοθήκη B2G

  1. "Η ΤΗΓΑΝΟΥΠΟΛΗ": Παρουσίαση για το Δημοτικό (Πάσχου Κωνσταντίνα, Ντάσιου Παρασκευή & ομάδα B2G)
  2. "B2G": Παρουσίαση για το Λύκειο (Πάσχου Κωνσταντίνα & ομάδα B2G)
  3. Το Διαφημιστικό φυλλάδιο του Σταγονολαδίτσα (Πάσχου Κωνσταντίνα & ομάδα B2G)
  4. Presentation of Biodiesel 2nd Generation in English (Πάσχου Κωνσταντίνα & Ντάσιου Παρασκευή)
  5. "Η Λαδοοικογένεια" (Δριμυλή Αικατερίνη)
  6. "Η ΧΗΜΕΙΑ του Biodiesel σε Comic (ppt)" (Δριμυλή Αικατερίνη)
  7. "Η Ιστορία του Σαπουνίτσα" (Δριμυλή Αικατερίνη)
  8. "Βιοκαύσιμα: Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον..." (Δριμυλή Αικατερίνη)
  9. Άρθρο στο συλλογικό βιβλίο-τόμο «Σχολικές Ανακυκλω-δημιουργίες» που αφορά τις σχολικές κατασκευές από ανακυκλώσιμα ή ανακυκλωμένα υλικά με τίτλο: «Παραγωγή βιοντίζελ από τηγανέλαιο στο μηχάνημα OC-100 και αξιοποίηση των υποπροϊόντων στο 4ο ΕΠΑ.Λ. Αθήνας», σελ. 274-285, ISBN 978-618-81332-1-1, Εκδόσεις: Aeiforum, έτος 2015. Συγγραφείς: Πάσχου Κωνσταντίνα & Πρίντεζης Ιωάννης.
  10. Άρθρο στο συλλογικό βιβλίο-τόμο: «Δείκτες Αειφόρου Σχολείου από τη θεωρία στη δράση», 2014, Εκδόσεις Aeiforum, ISBN 978-618-81332-0-4, σελ. 394-418 με τίτλο: «Η ιστορία, το παρόν και το μέλλον του 4ου ΕΠΑ.Λ. Αθήνας στο Βραβείο Αειφόρου Σχολείου», Πάσχου Κ, Πρίντεζης Ι, Τενεκίδου Ε. & Χριστακόπουλος Ι.
  11. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ 2013-2014 (Πάσχου Κωνσταντίνα & ομάδα B2G)
  12. Βίντεο του 4ου ΕΠΑ.Λ. Αθηνών  για τη "ΧΗΜΕΙΑ" του Βιοντίζελ 2ης Γενιάς:

"Πράσινη & Κοινωνική Επιχειρηματικότητα: Το σχολείο μας Κέντρο Ανακύκλωσης"

Εκπαιδευτικό Σενάριο B2G

(Πάσχου Κωνσταντίνα)

  1. Θεωρητικό υπόβαθρο B2G (PESTLEG)
  2. Φύλλα Δραστηριοτήτων WORD και EXCEL.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο: «ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΑΚΡΟΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ»
1.1.  ΑΝΑΛΥΣΗ PEST (Political & Legal, Economic, Sociocultural, Technological)
1.2. Ενδεικτικοί ορισμοί
1.3. Θέματα Ανάπτυξης Κριτικής Σκέψης
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο: ΑΠΟ ΤΙΣ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Μελέτη Περίπτωσης: «Το 4ο ΕΠΑΛ Αθήνας Κέντρο Ανακύκλωσης»
2.1  Κόστος μετατροπής τηγανέλαιου σε βιοντίζελ και γλυκερίνη
      2.1.1 Λειτουργικό Κόστος Υλικών Πόρων
      2.1.2 Κόστος Επένδυσης Μηχανήματος και απόσβεση
      2.1.3 Λειτουργικό Κόστος Ανθρώπινων Πόρων
2.2  Επιπτώσεις της συλλογής και διαχείρισης τηγανελαίου από δημόσια σχολεία
2.3  Ανάλυση Βιωσιμότητας του Κέντρου Ανακύκλωσης στο 4ο ΕΠΑΛ Αθήνας

Κριτήρια Αξιολόγησης B2G

  • Γραπτά Κριτήρια Αξιολόγησης:

Test Manage Energy (Πάσχου Κωνσταντίνα)

Evaluation B2G (Πάσχου Κωνσταντίνα)

Test in English (Ντάσιου Παρασκευή)

  • Κριτήρια αξιολόγησης τελικού παραδοτέου:

1) Πληρότητα του κάθε θέματος (μειονεκτήματα, πλεονεκτήματα και δικές σας ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΕΣ προτάσεις που να εναρμονίζουν όλα τα περιβάλλοντα).
2) Συνοχή των εννοιών (όπως στην Έκθεση στο μάθημα της Γλώσσας).
3) Πηγές (Βιβλιογραφία, αρθρογραφία ή ιστοσελίδες στο τέλος της εργασίας και σε παραπομπές του κειμένου) που να υποστηρίζουν τις απόψεις σας.
4) Ορθογραφία και Σύνταξη.
5) Κατάλληλη Μορφοποίηση και Εικόνες όπου κρίνεται απαραίτητο.
  • Ερωτηματολόγιο Αξιολόγησης

Με Login στο paschouk.mysch.gr/moodle με κωδικούς που διαθέτουν οι μαθητές/τριες της περιβαλλοντικής ομάδας B2G.

Στατιστικά ανώνυμου ερωτηματολόγιου