ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ 2013-2014 Ψηφιοποίηση Υλικού: Πάσχου Κων/να Κεφ 1ο ΣΕΛ. 39 Α. Να χαρακτηρίσετε καθεμιά από τις παρακάτω προτάσεις ως σωστή (Σ) ή ως λανθασμένη (Λ) 1. Οι δημόσιες σχέσεις είναι διοικητική λειτουργία. 2. Οι φράσεις «δημόσιες σχέσεις»&«σχέσεις με το κοινό» δεν είναι ταυτόση μες 3. Το υποκείμενο των Δ.Σ. δεν μπορεί να είναι μια ομάδα ατόμων. 4. Οι Δ.Σ. δέχονται την ύπαρξη λόγου και αντίλογου. 5. Οι Δ.Σ. δε συγκαταλέγονται στις επιστήμες του ανθρώπου. 6. Οι δημοκρατικές διαδικασίες είναι η βάση της λειτουργίας των Δ.Σ. 7. Η δημιουργία αμοιβαίας εμπιστοσύνης και κατανόησης είναι ο στόχος των Δ.Σ. 8. Η καλή επικοινωνία προϋποθέτει την ύπαρξη των στοιχείων της οργάνωσης και του προγραμματισμού. 9. Ο θεωρητικός των Δ.Σ. είναι ο Άιβυ Λη. 10. Ο πομπός στην επικοινωνία έχει ελευθερία να εκπέμπει ό,τι θέλει. 11. Μπορεί να υπάρξει διαδικασία Δ.Σ. και χωρίς δέκτη. 12 Διαφήμιση και Δ.Σ. είναι ένα και το αυτό. 13. Η προπαγάνδα είναι μέσο (εργαλείο) των Δ.Σ. 14. Το μάρκετινγκ και οι Δ.Σ. μπορεί να έχουν κοινά σημεία. 15 Ενημέρωση είναι η λειτουργία της παροχής πληροφοριών. 16. Οι λειτουργίες της ενημέρωσης και των Δ.Σ. ταυτίζονται. 17. Η ενημέρωση είναι διοικητική λειτουργία. 18. Η προπαγάνδα χρησιμοποιεί θεμιτά και αθέμιτα μέσα. 19. Ο γραπτός και ο προφορικός λόγος είναι μέσα με τα οποία ασκείται Η προπαγάνδα. 20. Ο αμετακίνητος στόχος της προπαγάνδας είναι ο διάλογος. 21. Η διαφήμιση και οι Δ.Σ. δεν έχουν κανένα κοινό σημείο. 22. Η διαφήμιση παρουσιάζει πάντα ολόκληρη την αλήθεια για το διαφημιζόμενο αντικείμενο. 23. Ένας από τους στόχους του μάρκετινγκ είναι η δημιουργία νέων προϊόντων για την κάλυψη των αναγκών του ανθρώπου. 24. Μπορεί τα πεδία δραστηριότητας του μάρκετινγκ και των Δ.Σ. να συμπίπτουν απόλυτα. 25. Μπορεί να μην υπάρχει κοινό πεδίο δραστηριοτήτων μεταξύ μάρκετινγκ και Δ.Σ ==== == === ΣΕΛ. 40 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΥΝΤΟΜΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 1. Να δώσετε έναν ορισμό των Δ.Σ. 2. Να δοθεί παραστατική απεικόνιση της λειτουργίας των Δ.Σ. 3. Γιατί οι Δ. Σ. συγκαταλέγονται στις επιστήμες του ανθρώπου. 4. Δώστε διάγραμμα που να δείχνει τη σχέση των Δ.Σ. και των παρεμφερών λειτουργιών και των στοιχείων τους. 5. Ποια είναι τα κοινά σημεία και ποιες οι διαφορές μεταξύ της ενημέρωσης και των Δ.Σ. 6. Να γραφεί ποια είναι η έννοια της προπαγάνδας και σε τι διαφέρει από τις Δ.Σ. 7. Ποιοι είναι οι παράγοντες που διαμορφώνουν την ανθρώπινη συμπεριφορά. 8. Ποιες είναι οι διαφορές διαφήμισης και Δ.Σ. 9. Ποιοι συμμετέχουν στην παραγωγή των διάφορων μηνυμάτων. 10. Τι επιδιώκει το μάρκετινγκ. ==== == === ΣΕΛ. 41 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Ι V Σε κάθε μια από τις παρακάτω ερωτήσεις να επιλέξετε την σωστή απάντηση. 1. Τι είναι οι δημόσιες σχέσεις; α) οι δημόσιες υπηρεσίες β) οι σχέσεις με το κοινό γ) οι υπηρεσιακές σχέσεις των δημοσίων υπαλλήλων δ) τίποτα από τα παραπάνω. 2. Τι είναι σύμφωνα με τον ορισμό οι δημόσιες σχέσεις; α) διοικητική λειτουργία β) λειτουργία εξαρτημένη από το μάρκετινγκ γ) λειτουργία εξαρτημένη από το τμήμα προμηθειών δ) όλα τα παραπάνω. 3. Τι προϋποθέτει η λειτουργία της επικοινωνίας, μέσω της οποίας έχουμε άμεση επίτευξη του στόχου των Δ.Σ.; α) το στοιχείο της οργάνωσης β) το στοιχείο του προγραμματισμού γ) όλα τα παραπάνω δ) τίποτα από τα παραπάνω. 4. Ποιο είναι το υποκείμενο των Δ.Σ.; α) το άτομο β) η ομάδα γ) το άτομο και η ομάδα δ) όλα τα παραπάνω. ==== == === ΣΕΛ. 42 5. Ποιες είναι οι δύο προϋποθέσεις, τα δύο στοιχεία για τη δημιουργία αμοιβαίας εμπιστοσύνης και κατανόησης, που αποτελεί στόχο των Δ.Σ.; α) όταν το υποκείμενο κατανοεί τις ανάγκες του κοινού β) όταν το κοινό κατανοεί τα μηνύματα του υποκειμένου γ) όταν υπάρχει το στοιχείο της οργάνωσης δ) όταν ισχύουν τα α και β ε) όταν ισχύουν τα β και γ. 6. Παρεμφερείς λειτουργίες με τις δημόσιες σχέσεις σε μια επιχείρηση είναι α) η ενημέρωση β) η προπαγάνδα γ) η διαφήμιση και το μάρκετινγκ δ) όλα τα παραπάνω. 7. Η ενημέρωση και οι Δ.Σ. έχουν τα εξής κοινά σημεία: α) λειτουργούν ως τμήματα διαφορετικών επιχειρήσεων β) χρησιμοποιούν τα ίδια μέσα επικοινωνίας γ) ερευνούν τις προθέσεις του κοινού δ) διαμορφώνουν τις απαιτήσεις των καταναλωτών. 8. Η προπαγάνδα προσπαθεί να ενημερώσει το κοινό: α) αντικειμενικά και ειλικρινά β) να επιτύχει με θεμιτά ή αθέμιτα μέσα την επιβολή μιας ιδέας γ) διασπείροντας ψευδείς φήμες δ) με τίποτα από τα παραπάνω. 9. Τα μέσα που χρησιμοποιεί η προπαγάνδα είναι: α) ο προφορικός λόγος β) ο γραπτός λόγος γ) σύμβολα- συνθήματα- ιδεολογίες δ) όλα τα παραπάνω.