EAEY Β’ ΕΠΑ.Λ. 2014-2015 - ΚΕΦ. 2.1: "Πρόβλημα"- Mέρος A'

Άσκηση Συμπλήρωσης Κενών από την Κωνσταντίνα Πάσχου

Συμπληρώστε τα κενά και πατήστε το κουμπί "Έλεγχος" που βρίσκεται στο τέλος.
   Ανοικτά      Επιλύσιμα      Μη επιλύσιμα      άθροισμα      αναλυτικής      διατυπωθεί      είσοδο      ενοποίησης      επίλυση      λύση      μη υπολογιστικά      προφανής      συντομότερης διαδρομής      ταξινόμηση      υπολογιστή      φυσικής γλώσσας   
2.1.1 Η έννοια Πρόβλημα

Με τον όρο Πρόβλημα προσδιορίζεται μια κατάσταση η οποία χρειάζεται να αντιμετωπιστεί και απαιτεί η οποία δεν είναι γνωστή, ούτε .

Η διατύπωση ενός προβλήματος και η αντιμετώπισή του, αποτελούν ζητήματα που απαιτούν ικανότητες ορθολογικής, και συνθετικής σκέψης, αλλά και ορθό χειρισμό της .

2.1.2 Κατηγορίες Προβλημάτων

Τα προβλήματα ανάλογα με τη δυνατότητα επίλυσης διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες:

α) είναι εκείνα τα προβλήματα για τα οποία η λύση έχει βρεθεί και έχει διατυπωθεί.
Π.χ. η αποψίλωση μιας έκτασης γης (ο καθαρισμός δηλαδή ενός χωραφιού από κάθε είδους βλάστηση), η επίλυση της δευτεροβάθμιας εξίσωσης κ.ά.

β) χαρακτηρίζονται εκείνα τα προβλήματα για τα οποία έχει αποδειχτεί, ότι δεν επιδέχονται λύση.
Π.χ. το πρόβλημα του τετραγωνισμού του κύκλου με κανόνα και διαβήτη.

γ) ονομάζονται τα προβλήματα για τα οποία η λύση τους δεν έχει ακόμα βρεθεί, ενώ ταυτόχρονα δεν έχει αποδειχτεί, ότι δεν επιδέχονται λύση.
Π.χ. 1: το πρόβλημα της των τεσσάρων πεδίων δυνάμεων (βαρυτικού, ηλεκτρομαγνητικού, ασθενούς πυρηνικού και ισχυρού πυρηνικού),
Π.χ. 2: η εικασία του Γκόλντμπαχ (Goldbach) ότι κάθε άρτιος μπορεί να γραφτεί ως δύο πρώτων αριθμών.

2.1.3 Υπολογιστικά Προβλήματα

Οποιοδήποτε πρόβλημα μπορεί να λυθεί και μέσω του υπολογιστή, χαρακτηρίζεται υπολογιστικό πρόβλημα.

Για να λυθεί ένα πρόβλημα με τη βοήθεια του υπολογιστή, χρειάζεται να το αντίστοιχο υπολογιστικό πρόβλημα και στη συνέχεια να υλοποιηθεί η επίλυσή του μέσω του .
Παραδείγματα υπολογιστικών προβλημάτων είναι:
α) Η της δευτεροβάθμιας εξίσωσης.
β) Η των μαθητών σε αλφαβητική σειρά.
γ) Η αναζήτηση και ο υπολογισμός της χιλιομετρικά που θα κάνει ένας ταχυδρόμος για να επισκεφθεί δέκα χωριά και να επιστρέψει στο χωριό από όπου ξεκίνησε περνώντας μόνο μία φορά από κάθε χωριό, με βάση έναν δεδομένο χάρτη των χωριών και των δρόμων που συνδέουν τα χωριά.
δ) Η εύρεση λέξης που να ξεκινά από ένα γράμμα και να τελειώνει σε ένα άλλο γράμμα.

Τα προβλήματα δεν μπορούν να λυθούν από έναν υπολογιστή ή από άλλα μηχανικά μέσα.
Για παράδειγμα, καμία μηχανή δεν μπορεί γενικά να αποφανθεί αν ένα δεδομένο πρόγραμμα θα επιστρέψει απάντηση για μια δεδομένη , ή αν θα εκτελείται για πάντα.